framsteg



det här är en video med för stora pixlar från the good old days, långt innan hundvalp bröt bakbenet på tre ställen. nu krälar hon runt med en plasttratt i storlek med sig själv, och jag nödgas ta hand om henne.
som det ter sig är det väldigt lätt att tycka synd om hundvalp, åtminstone om man skall tolka samtliga mina grannar. och jag förstår dem ju - hon ser ut som den grövsta av martyrer där hon trampar runt i gräset med sikt begränsad till himlen ovanför. men lev själv med denna kryppling av pinorum tjugofyra timmar av ditt dygn. hon förstår nämligen inte själv att det är synd om henne. minst av allt förstår hon veterinärernas ordinationer om att "vara stilla" eller "ta det lugnt". därav heller inget som helst medlidande för mitt konstanta övervakande. farväl obegränsad mänsklig vilja.

Kommentarer
Postat av: Natalia.

SÅÅÅ jävla bra video. Jag älskar i och för sig djur med tratt. Se bild: http://artfiles.art.com/5/p/LRG/11/1170/RXHU000Z/michael-sowa-filmhound.jpg



Men ja, jag lider förstås med dig. (Det är också kul att videon på cheap freaks-dampet kommer upp som "klipp från samma användare" efter att hund-filmen är slut. "Sex laxar i en laxask").

Postat av: alma

ja, jag roas ju samtidigt av det.

alltså, ÅÅÅÅH KAN INTE SLUTA ÄLTA BERLIN-RESAN! apropå cheap freaks. jag drömde igår natt att vi skulle fara till berlin. du skulle flyga, jag åka buss. när jag kom till centralen kom jag på att jag glömt min ipod (det är ändå oändliga timmar utan någon form av stimulering annat än bussgung och vägsus) samt att jag glömt edith (hundvalp). i min förtvivlan missar jag bussen och försöker istället hoppa på ett tåg, men fastnar med halva kroppen utanför medan mitt huvud är inuti tåget. där sitter jag fast och tvingas medverka i en frågesport, som jag sedan vinner. priset blir en tvångstatuering på min underarm där det står "jocke berg was here".

så jävla tacksam dröm att tolka. hursomhelst, jag saknar något jämförbart med vår berlinresa. en helg med dig skulle vara mer än nog.



ps. jävlar vilka bra målningar! oh, du och dina smala referenser! vad skulle jag annars göra. ds.

2010-06-08 @ 01:30:12
Postat av: Natalia.

Resor är liksom lite till för att älta, nostalgisera samt eftergarva åt då man kanske inte alltid var i tiptop under resans gång. Eller mer, halva nöjet ligger ju för fan i att älta. Då är till och med bakisbajs roligt. HERREGUD vilken dröm. Och vilket avslut. Hur fan kan en sådan tatuering vara ett PRIS? Tolkning: En ny berlinresa? En trip hit? Som jag brukar säga, alla är alltid hjärtligt välkomna med förutsättning att jag är hemma.



Jaaa, konstnären heter Michael Sowa. Han är nog mest känd som tavlor i Amelies rum:

http://1.bp.blogspot.com/_6bF9-224784/Sbb_FXqvYvI/AAAAAAAAD0A/VgBUPLehFYo/s400/michael_sowa_amelie.jpg



Men han har gjort en massa annat fint också:

http://www.google.com/images?client=safari&rls=sv-se&q=michael%20sowa&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi



En av mina favoriter:

http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/b7/e/AAAAAg6di1AAAAAAALfsOA.jpg



2010-06-08 @ 11:44:09
Postat av: alma

helt sant. helt sant.

tolkar det gärna som ett uppmaning att resa bort. jag har (enligt aktivt beslutande) extremt lite planerat i sommar.



FANTASTISKA TAVLOR!!! skall ha i vardagsrummet när jag flyttar hemifrån.

2010-06-08 @ 13:38:39
Postat av: lilly

finaste bebishunden!!!11

2010-06-09 @ 12:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0